پای بند

غلام دولت آنم که پای بند یکیست
به جانبی متعلق شد از هزار برست
مطیع امر توام گر دلم بخواهی سوخت
اسیر حکم توام گر تنم بخواهی خست

سعدی

موفقیت

سه جمله برای کسب موفقیت:
بیشتر از دیگران بدانید،
بیشتر از دیگران کار کنید،
کمتر انتظار داشته باشید.

ویلیام شکسپیر

درویشی

ای نفس اگر به دیده تحقیق بنگری
درویشی اختیار کنی بر توانگری
ای پادشاه شهر چو وقتت فرا رسد
تو نیز با گدای محلت برابری

سعدی

خوشحالی

برای هر دقیقه که عصبانی و ناراحت هستید، شما شصت ثانیه خوشحالی را از دست می‌دهید.

رالف والدو امرسون

درک

گیله‌مرد می‌گفت: آدم‌ها را به میزان درکشان بسنج نه به اندازه مدرکشان؛
چرا که فاصله زیادی از مدرک تا درک وجود دارد.
مدرکی که درک بالاتری به ارمغان نیاورد، کاغذ پاره‌ای بیشتر نیست.
مهمترین نشانه درک بالاتر تواضع بیشتر است.

زیستن

بخند، هر چند غمگینی؛
ببخش، هر چند مسکینی؛
فراموش کن، هر چند دلگیری؛
زیستن این‌گونه زیباست.

سکوت

نعره هیچ شیری خانه چوبی را خراب نمی‌کند؛
من از سکوت موریانه‌ها می‌ترسم...!

تحمل

واقعیت این است که هر کسی آزرده‌ات خواهد کرد؛
فقط باید کسانی را پیدا کنی که ارزش تحمل رنج را داشته باشند!

باب مارلی

عجیب

کلیدهایم از جیبم مى‌افتند،
کیف پولم را گم می‌کنم،
گوشى‌ام را جا می‌گذارم،
و عجیب که تو را که نیستى،
می‌برم با خودم در جیبم، در کیفم، در دلم...

رگ

ﻣﻮﺭﺩ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﭘﺴﺮﻩ ﻭﺍﺳﻪ ﺩﺧﺘﺮﻩ ﺭﮔﺸﻮ ﺯﺩﻩ، ﺑﻌﺪ ﺗﻮ ﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥ ﻋﺎﺷﻖ ﯾﻪ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ ﺷﺪﻩ!

خطای دید

اگر به پاهای این دو نفر توجه کنید، متوجه خطای دیدتان خواهید شد!

سیب

اگر قادر نیستی خود را بالا ببری، همانند سیب باش تا با افتادنت اندیشه‌ای را بالا ببری.

دکتر علی شریعتی

زشت

سیه چرده‌ای را کسی زشت خواند
جوابی بگفتش که حیران بماند
نه من صورت خویش خود کرده‌ام
که عیبم شماری که بد کرده‌ام
تو را با من ار زشت‌رویم چه کار؟
نه آخر منم زشت و زیبا نگار
از آنم که بر سر نبشتی ز پیش
نه کم کردم ای بنده‌پرور نه بیش
تو دانایی آخر که قادر نیم
توانای مطلق تویی، من کیم؟
گرم ره نمایی رسیدم به خیر
و گر گم کنی باز ماندم ز سیر
جهان‌آفرین گر نه یاری کند
کجا بنده پرهیزگاری کند؟

سعدی - بوستان